ثروت زایی

وبلاگی برای افزایش ثروت و درآمد شما

نیازمــند بومی ســازی دانش بازاریابـی خـدمات مالــی هستیم
ساعت ٧:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٧/٢٧   کلمات کلیدی: بازاریابی در ایران ،خدمات مالی ،دانش بازاریابی

دکتر عباس زادگان:در زمینه بازاریابی خدمات مالی، اطلاعات و مطالب کم و بیشی درسایت های خارجی وجود دارد، ولی مشکل اصلی این اطلاعات، بومی نبودن آنهاست. این مطالب متناسب با شرایط ملی ما نیست. نوع تبلیغات ، نوع اطلاع رسانی، مدلهای ذهنی، فرهنگ سازمانی، فرهنگ عمومی مردم ما با دنیا متفاوت است و به همین دلیل به شدت نیازمند بومی سازی دانش بازاریابی خدمات مالی هستیم.

نخستین جلسه کمیته برنامه ریزی (شاخه صنعت بیمه) دومین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی (7-6 آذرماه 89) با حضور دکتر عباس زادگان معاون بازاریابی مدیر عامل بانک صادرات ایران و مدیرعامل سابق شرکت بیمه نوین و با مشارکت نمایندگان بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه و شرکت های بیمه متشکل از مدیران و کارشناسان روابط عمومی و بازاریابی این شرکت ها درمحل برج سپهر بانک صادرات ایران برگزار شد.

 

دکتر عباس زادگان طی سخنانی اظهار داشت: بانکها، شرکت های بیمه، بورس و سرمایه گذاری، باتوجه به شرایط داخلی و بین المللی نیازمند برنامه ریزی جدید و اتخاذ استراتژی های مناسب برای معرفی و ارائه خدمات مالی به مشتریان خود می باشند. سازمان های ارائه کننده خدمات مالی مثل بانک، بیمه و بورس دربسیاری از مسائل مربوط به بازاریابی دارای وجوه مشترک هستند، زیرا خدماتی که عرضه می کنند، نامحسوس است. بنابر این سازمان های مذکور از الگوها و استراتژی های بازاریابی مشابهی برخوردار هستند و به همین دلیل از دیدگاه علمی می توانند به طور مشترک فعالیت کرده و به همفکری، همکاری و تبادل تجربه در این زمینه بپردازند.

 

معاون بازاریابی بانک صادرات ایران افزود: در دومین کنفرانس بین اللملی بازاریابی خدمات مالی که آذرماه  سال جاری برگزار می شود، می توانیم درس های خوبی از تجربیات یکدیگر بیاموزیم و از این طریق بتوانیم به الگوها و نظریات جدیدی که به پیشرفت برنامه های بازاریابی ما کمک می کند، دست یابیم. هدف این کنفرانس آن نیست که تعدادی مقاله تهیه شده، چاپ و توزیع شود، بلکه هدف اصلی برگزاری آن، این است که از تجربیات علمی و عملی یکدیگر استفاده کنیم و بتوانیم برنامه های بازاریابی بانک ها، بیمه، بورس و سرمایه گذاری را با سرفصل های مشترک و با بهره گیری از تجربیات ملی، بومی سازی کنیم و همه ما از نتایج آن بهره مند شویم.

 

وی همچنین افزود: در زمینه بازاریابی خدمات مالی، اطلاعات و مطالب کم و بیشی درسایت های خارجی وجود دارد، ولی مشکل اصلی این اطلاعات، بومی نبودن آنهاست. این مطالب متناسب با شرایط ملی ما نیست. نوع تبلیغات ، نوع اطلاع رسانی، مدلهای ذهنی، فرهنگ سازمانی، فرهنگ عمومی مردم ما با دنیا متفاوت است و به همین دلیل به شدت نیازمند بومی سازی دانش بازاریابی خدمات مالی هستیم و به اعتقاد من دبیرخانه کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی انجام این مهم را آغاز کرده و برای توفیق بیشتر، نیازمند حمایت و پشتیبانی نظام بانکی، صنعت بیمه و بورس کشور می باشد.

 

دکترعباس زادگان در بخش دیگری ازسخنان خود خاطرنشان کرد: درکشورما کنفرانس ها و سمینارهای زیادی برگزار می شود، ولی بیشتر آنها نتایج علمی و کاربردی قابل استفاده ای ندارند. اما تجربه اول کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی که اینجانب نیز به عنوان مدیر عامل یک شرکت بیمه از نزدیک با آن ارتباط داشتم، نشان داد که برگزارکنندگان آن تلاش دارند کنفرانس به نتایج کاربردی و موثری دست پیدا کند تا بانک ها، موسسات مالی واعتباری، شرکت های بیمه، بورس و سرمایه گذاری بتوانند درعمل از آن استفاده کنند.

 

معاون بازاریابی بانک صادرات ایران در ادامه سخنان خود ازشرکت کنندگان جلسه در خواست کرد تا پیام این کنفرانس را از طریق امکانات موجود خود مانند نشریات داخلی، وب سایت، گفتگوها، سخنرانی ها و همایش های درون سازمانی اطلاع رسانی کرده و به مدیران و کارشناسان سازمان خود منتقل کنند تا آن دسته از افرادی که علاقمند موضوع هستند یا تجربیات ارزشمندی دراین زمینه دارند، مطالب خود را در این کنفرانس مطرح نمایند.

 

وی در پایان ضمن دعوت کلیه مدیران عامل بانک ها، مؤسسات مالی و اعتباری، شرکت های بیمه ، بورس و سرمایه گذاری برای مشارکت در برگزاری این کنفرانس، اظهار امیدواری کرد که کلیه مقالات و تجربیاتی که در این کنفرانس مطرح می شود، به عنوان یک منبع یادگیری در اختیار مخاطبین قرار گیرد و در توسعه دانش بازاریابی خدمات مالی موثر واقع شود.

 

خاطرنشان می شود، علاقمندان می توانند جهت ارسال مقاله به این کنفرانس و کسب هرگونه اطلاعات مورد نیاز به وب سایت این مرکز به نشانی www.FSMcenter.com مراجعه نموده یا با شماره تلفن های 2-66596661 تماس حاصل نمایند.