ثروت زایی

وبلاگی برای افزایش ثروت و درآمد شما

الفبای مشتری مداری
ساعت ٦:۳٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/۱۱   کلمات کلیدی: مدیریت مشتری ،مشتری مداری ،مشتری

محمدعلی
احسانی

اگر
میخواهید کارمندانتان ضروریات توجه به مشتری (مشتری مداری)را دریابند ، هیچ راهی
بهتر از این نیست که آنها را با الفبای مشتری مداری آشنا کنید.

الف=احترام
و محبت:عاملی که میتواند مشتری را شیفته شما سازد.

ب=بازدهی
بالا:چیزی که مشتریان از شما انتظار دارند.

پ=پشتیبانی:فاکتوری
که مشتری را نسبت به شما وفادار خواهد نمود.

ت=توجه
به جزئیات:وقتی که مشتری درمی یابد که شما حتی به مسائل کوچک نیز توجه دارید به
راحتی درخواهد یافت که چگونه مسائل اصلی برای شما مهم خواهد بود.

ث=

ج=جهش
وتعالی درخدمات:یکی از عوامل جذب مشتریان جدید و عامل حفظ مشتریان فعلی و وفاداری
مشتریان قدیمی است.

خ=خدمات
اضافی و جنبی(خدمات پس از فروش):عاملی که مشتریان شما را راضی و خوشحال خواهد
نمود.

د=دقت در
کار:از عوامل مهم رضایت مشتریان است

ر=روشهای
جدید (ابداع و نوآوری):فاکتوری که میتواند باعث افزایش تعداد مشتریان و بالا رفتن
میزان رضایت آنان گردد.

 

س=سرعت
در کار:لازم به توضیح نیست ، همه خوب میدانیم وقت طلاست خصوصاً برای مشتریان .

ش=شکایات:عامل
مجانی رشد خدمات شما(در صورت توجه به شکایات و خواسته های مشتریان میتوانید خدمات
خود را بهبود بخشید.

ص=صداقت:در
نظر بگیرید یک مشتری متوجه شده شما در ارائه اطلاعات یا خدماتتان صادق نبوده اید
ببینید چه به دنبال خواهد داشت.

 

ع=عمل به
قول:از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان میباشد.

ف=فداکاری
و از خود گذشتگی:عاملی که اگر گروه کاری شما با آن آشنا شوند و به آن بپردازند
نسبت وفاداری مشتریان به میزان دو سوم افزایش خواهد یافت.

ق=قانون
طلایی:همیشه حق با مشتری است حتی اگر حق با او نباشد.

ک=کیفیت:کیفیت
محصول ، خدمات، روشها و آداب شما

گ=گوش
دادن فعال:چیزی که تمام مشتریان به آن نیاز دارند.

ل=لبخند
بدون ریا:لبخند محبت آمیزی که میتواند سخت ترین قلوب را نیز نرم میسازد (به نظر
کمی رمانتیک میرسد اما بهتر است بدانید یک فروشنده خوب و مشتری مدار عاشق مشتریانش
خواهد بود)

م=مشاهده
و پیگیری کارها(مانیتورینگ):عاملی که مشتریان به آن نیاز دارند حتی قبل از آنکه
خودشان از شما درخواست کنند.

ن=نتایج
قابل اعتماد و واقعی:این عامل خصوصاً در خدمات مهندسی بسیار قابل توجه خواهد بود ،
خودتان را جای یک متقاضی بگذارید که نتایج غیر واقعی را تحویل گرفته و بر مبنای آن
می خواهد نسبت به یک نوع کار مهندسی اظهار نظر نماید.

و=وفاداری:فاکتوری
که با انجام خدمات شایسته آن را برای خود خواهید خرید.

ه=هر روز
بهتر از دیروز(کایزن):کلمه ژاپنی به معنای رشد و اصلاح دائمی امور.

ی=یک روز
خوب را پشت سر گذاشته اید ، مشتریان راضی بودند ، مشتریان جدید جذب نمودید ، برای
فردا خوب استراحت کنید.

موفق
باشید.