ثروت زایی

وبلاگی برای افزایش ثروت و درآمد شما

اگر سوپرمارکت اینترنتی (همه چیز فروشی) ندارید مطلب زیر را نخوانید
ساعت ٦:۳٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/۱٩   کلمات کلیدی: تجارت الکترونیک

در طی دو روزی که از انتشار متن قبلی گذشت ، عده ای از
دوستان تماس داشته و راجع به سایتهای خودشان درخواست تبادل نظر داشتند
.

جالب
اینکه تعدادزیادی از آنها سایتهای همه چیز فروشی(سوپرمارکت اینترنتی) داشتند
.

منظور
از بکاربردن این عبارت این است که آنها اقلام بسیار متنوعی که معمولا با هم ارتباط
نداشتند عرضه می کردند ، از سی دی و کتاب تا پوشاک و کفش و بدلیجات و غیره
.

شاید
تعداد معدودی از اینگونه سوپرمارکتهای اینترنتی توانسته باشند با اجرای سیاستهای
خاص در محدوده جغرافیایی خاص موفقیت نسبی بدست آورند لیکن صاحبان این قبیل سایتها
به چند دلیل از نظر من نمی توانند موفقیتی را که دلشان می خواهد بدست آورند
.

اجازه
بدهید مطلب مورد نظرم را با ذکر یک خاطره بیان کنم
:

چند
سال قبل برای ماهیگیری به سد زاینده رود می رفتیم و با توجه به اندازه بزرگ ماهیها
در آن زمان قلابهای بزرگی را به همراه می بردیم . برای طعمه هم از خمیر نان
استفاده می کردیم
 .

بامزه
اینکه در آنجا هرگز موفق به گرفتن ماهی بزرگ نشدیم
.

پس
از مدتی که با افراد خبره مشورت کردیم ، متوجه شدیم که ماهیهای بزرگ را تنها می
توان با طعمه های خاص خودشان صید کرد ولی با استفاده از قلابهای کوچک و خمیرنان می
توان ماهی های کوچک تر گرفت و ما بعد از آن در صید ماهی های کوچک بسیار موفق بودیم
.



نتیجه
ای که از این خاطره در ارتباط با موضوع مورد نظر می گیریم این است که اولا نمی
توان با یک ابزار انتظار فروش کالا به مشتریان مختلف را داشت ( این قاعده در
اینترنت به شدت صدق می کند
 ( و ثانیا باید در موارد خاصی که انتخاب می کنیم
کاملا قوی و حرفه ای عمل کنیم تا بتوانیم نتیجه دلخواه و مطلوب خود (که همان فروش
مناسب است) را بدست آوریم
.

بنابراین
پیشنهادی که به این دوستان دارم این است که زمینه های بی ارتباط کاری خود را حذف
کنند ( نمی توانید انتظار داشته باشید مهندسان و دانشجویان برای خرید لوازم
کامپیوتر به سایتی که داروهای توانبخشی و بدلیجات هم می فروشد زیاد سربزنند
 )