ثروت زایی

وبلاگی برای افزایش ثروت و درآمد شما

هفت نکته کلیدی برای رشد کسب و کار
ساعت ٧:٤٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱٢/۱٤   کلمات کلیدی: رشد کسب و کار ،مدیریت کسب و کار

پول‌نیوز
 سمیه علی‌اصغری

 

 رشد کسب و کار و فعالیت های تجاری به نوعی یک تمرین خلاقیت و نوآوری محسوب می شود. می توان گفت که این مساله نیاز چندانی به مجوز و یا مدرک دانشگاهی نداشته بلکه بیشتر به صفاتی مانند کنجکاوی، ممارست، تخیل و اشتیاق که با اطلاعات، دانش و مهارت های مورد نیاز پشتیبانی می شوند، نیازمند است. از این رو در ادامه این مطلب، هفت نکته کلیدی که می تواند در رشد کسب و کارتان نقش مهمی را ایفا کنند، معرفی می کنیم.

بازار خود را گسترش دهید

شرکت های که خواهان رشد هستند، همواره گسترش و رشد بازار خود را مد نظر قرار می دهند. در واقع آنها قصد دارند تا نقش پررنگ تری در گستره ای وسیع تر را تجربه کرده و این کار را به شیوه های مختلفی مانند گسترش حوزه نفوذ و فعالیت هایشان و یا پیدا کردن پایگاه مشتری جدید انجام می دهند. در نتیجه افزایش سهم از بازار نام فعالیتیست که شرکت های مختلف در دستور کار خود قرار می دهند.

در کسب و کار خود نوآوری داشته باشید

مدیران و روسای شرکت های در حال رشد به خوبی از این نکته آگاه هستند که نوآوری و خلاقیت دائمی در کسب و کار، عامل کلیدی برای موفقیت فعالیت هایشان در آینده محسوب می شود. نوآوری همواره به معنای تولید یک کالای جدید و یا ارائه خدمات متفاوت نمی باشد بلکه به توانایی در تغییر، چگونگی معرفی و ارائه محصولات و خدمات و میزان انعطاف پذیری این مساله نیز بستگی دارد.

طرح فروش انحصاری خود را مشخص کرده و به یک برند مبدل شوید

اگر فعالیت تجاری، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، خاص و منحصر به فرد نباشند، تنها شرکتی مانند دیگر شرکت های فعال در زمینه حوزه کاری خود هستید. اگر به یک برند مبدل نشوید، تنها همانند یک کالا خواهید بود. بدون شک این برندها هستند که تمایز را در ذهن مصرف کنندگان ایجاد می کنند.

رهبری را در تمام سطوح ایجاد کنید

کارمندان خود در هر سطحی که هستند را به افرادی پاسخگو، مسئولیت پذیر، منظم و فعال مبدل کنید. ساختار سازمانی و هم ترازی که به صورت هماهنگ عمل می کنند را برای دستیابی به اهداف تعیین شده در فعالیت های خود، مد نظر قرار دهید.

دیدگاه مشخصی نسبت به آینده، دانش گذشته و آگاهی از حال حاضر داشته باشید

شرکت هایی که دیدگاه و چشم انداز روشن و مشخصی نسبت به آینده فعالیت هایشان دارند، می توانند تا حدود زیادی شرایط آینده خود را شکل دهند. در این شرایط شرکت های دیگر که از ایده و دیدگاه خاصی نسبت به آینده برخوردار نیستند، ممکن است در برابر شرایط پیش بینی نشده ناتوان ظاهر شده و به مرز فروپاشی نیز برسند.

بر روی منابع انسانی خود سرمایه گذاری کنید

شرکت های در حال رشد، نیروهای انسانی خود را بوسیله آموزش ایجاد مهارت ها، کارگاه های آموزشی و مواجه ساختن آنها با بازارهای دیگر از طریق همایش ها و نمایشگاه ها در مسیر رشد و ترقی قرار می دهند.

به سازمانی مشتری محور مبدل شوید

تمام فعالیت های تجاری و کسب و کارهای مختلف برای جلب مشتری ایجاد می شوند. رشد فعالیت ها و شرکت ها نیز زمانی ایجاد می شود که خدمات و محصولات خود را به مشتری های بیشتری ارائه کنید. اکثر عملکردهای تجاری تابعی از کسب، حفظ، افزایش و ارائه خدمات به مشتری هستند. از این رو، شرکت های در حال رشد ارزش خود را از طریق ارزش بیشتری که برای مشتری هایشان در نظر می گیرند، افزایش می دهند.

زمانی که بازار و سهمی که قصد دارید از آن بدست آورید را در نظر می گیرد، این که چه چیزهایی مورد علاقه شماست از اهمیت چندانی برخوردار نبوده و آن چیزی که مشتری ها می خواهند و مورد توجه آنها قرار دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در پایان به صورت خلاصه می توان گفت که فعالیت های شرکت خود را می توانید در کنار مشتری هایتان و نیروی کاری که مشتاق به ارائه خدمات به آنها هستند، گسترش دهید و از طریق نوآوری و خلاقیت پایدار سهم خود را در بازار افزایش دهید.