ثروت زایی

وبلاگی برای افزایش ثروت و درآمد شما

آشنایی با راهکارهای ایجاد یک کسب و کار جدید
ساعت ۱۱:٠٢ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/٦/٢٩   کلمات کلیدی: کارآفرینی ،انتخاب کسب و کار ،کسب و کار های کوچک


www.salary.persianblog.ir


آیا در فکر راه اندازی یک کسب و کار تازه هستید؟ هیچ اشکالی ندارد، مطمئن باشید که تنها  نیستید. همه ساله هزاران نفر برای فروش محصولات و خدمات خود به همین  فکر می افتند. بعضی ها موفق می‌شوند و برخی هم شکست می خورند. هر چه بیشتر در مورد راه اندازی یک کسب و کار جدید مطلب بدانید، قدرت شما در خلق مجموعه ای که پایدار بماند و به سوددهی و رضایت‌خاطر شما بیانجامد، بیشتر خواهد شد. چک لیست زیر بهترین کمک برای شروع مراحل ابتدایی یک کسب و کار تازه است

ارزشیابی و ایجاد یا  توسعه یک ابتکار اقتصادی  
آیا نوع کسب و کار متناسب با شما می‌باشد؟؛ 
 از تحلیل نقطه سر به سر برای اطمینان از سوددهی ایده اقتصادی تان بهره ببرید؟؛
 یک برنامه مدون کسب و کار شامل بررسی سود و زیان و حجم نقدینگی را تهیه کنید؛
 منابع مالی برای شروع و راه اندازی کسب و کار را تعیین کنید؛
 در مورد  ساختار قانونی کسب وکارتان  تصمیم گیری کنید؛ 
 قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار سازمان خود از منابع مختلف و منجمله یک کارشناس استفاده کنید و برای  سوالاتی که درذهنتان است پاسخ تهیه کنید؛
نامی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید
 به اسامی مختلفی که می‌تواند با نوع محصول و خدمات شما تناسب داشته باشد ، بیاندیشید؛
 اگر می‌خواهید کسب و کار اینترنتی و به لحظه (online ) راه بیاندازید،  بهتر است امکان ثبت نام مجموعه خود را به عنوان یک  domain بررسی کنید؛
 از اداراتی که  متصدی اسامی فعالان اقتصادی در حوزه شما هستند، جهت انتخاب نامی که تکراری نباشد، استعلام کنید؛
 برای تعیین نام شرکت با اداره ثبت شرکتها می‌توانید هماهنگی کنید؛
 آندسته از اسامی که هویت تجاری دیگران است و یا موجب سردرگمی مشتریان می‌‌شود را حذف کنید؛
 از اسامی باقی‌مانده در فهرستتان بالاخره مناسب‌ترین را انتخاب کنید؛
نام کسب و کارتان را ثبت کنید
 اقدامات اولیه و تهیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام مجموعه اقتصادیتان در اداره مربوطه؛
 تثبیت نام به عنوان معرف کالا و خدمات شما ضمن تعیین حوزه فعالیت؛
 تثبیت نام به عنوان یک domain و آدرس اینترنتی ( در صورتی که بخواهید فعالیت خود را در فضای اینترنتی داشته باشید )؛
تهیه مدارک سازمانی
 تهیه مرام نامه و اصولی که افراد مجموعه اخلاقا خودرا بدان پای بند بدانند؛
 تهیه و تنظیم اساسنامه؛
 تهیه و تنظیم چارت سازمانی؛
 تهیه و تنظیم شرح وظائف و فرآیند کاری هر بخش؛
پیدا کردن محل کار
 ویژگی ها و فیزیک مورد نیاز شغلتان را شناسایی کنید؛
 توان خودرا برای پرداخت اجاره تعیین کنید؛
 بهترین همسایگی‌ها برای کسب و کارتان را تعریف کنید و تحقیق کنیدآنان به طور متوسط چه مقدار اجاره پرداخت می‌کنند؛
مکان هایی را که برای کار انتخاب می‌کنید بایستی کاملا مناسب برای نوع کارتان باشد ضمن آنکه فعالیت شما در آنجا محدودیتهای  قانونی نداشته باشد؛
 قبل از امضاء هر قرارداد اجاره ، آن را به دقت مطالعه کرده و بهترین و مناسب ترین مورد را انتخاب کنید؛
تهیه مجوزها و دیگر مدارک رسمی و قانونی
 برقراری ارتباط و ثبت شدن نزد سازمان های رسمی مانند اداره مالیات و ... ؛
 مجوزهای مهارتی و مدارک تاییدکننده این مهارتها؛
 کسب مجوز فعالیت از اتحادیه صنفی و یا دیگر مراجع ذیربط؛
 کسب مجوز های مرتبط با کیفیت کار نظیر انواع  استانداردها و ... ؛
 کسب تاییدیه های کاری از مراجع ذیصلاح نظیر لیسانس ها و ... ؛
بیمه
 تعیین ابزار و وسایل کاری که بایستی پوشش بیمه ای داشته باشند؛
 تماس با یک شرکت بیمه و تخمین مبلغ انواع بیمه ها؛
 بیمه مسولیت برای آندسته از کارهایی که بسیار مسولیت‌زا می‌باشند؛
 بیمه اموال چنانچه ارباب رجوع و مشتریان در محل کار شما حاضر می‌شوند؛
 بیمه محصولات خطرناک و یا حساس ، چنانچه چنین محصولاتی تولید می‌کنید؛
 بیمه خسارت و دزدی و یا صدمه دیدن حین کار؛
 بیمه پزشکی و از کار افتادگی برای خود و کارکنانتان؛
راه اندازی سیستم مالی
 رویه مالی خود را بر اساس سیستم خرید و فروش نقد یا نسیه انتخاب کنید؛
 چنانچه چرخه فعالیت سالیانه شما با تقویم هم‌خوانی ندارد، سال مالی خود را معین کنید؛
 تمامی پرداخت ها ودریافت ها را ثبت کنید؛
 استخدام و یا مشاوره با یک کارشناس حسابداری را مد نظر قرار دهید؛
 از دفاتر و یا نرم افزارهای مالی متناسب استفاده کنید؛
سیستم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات را راه اندازی کنید 
 با روال  پرداخت مالیات درساختار صنفی خود آشنا شوید؛
 با روش هایی که موجب کاهش پرداخت مالیات می‌شوند آشنا شوید؛
 ازکتب و نشریات مربوط به امور مالیاتی غافل نشوید؛
 یک تقویم مالیاتی برای کارتان تنظیم کنید 
همانطور که می بینید برای راه اندازی یک کسب و کار بایستی چندین مورد تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری نموده و برنامه‌کاری مدون تنظیم و اجرا  کنید